Drogsnurran

onsdag 19 oktober 2016

MST

Drogsnurran kom till Strömsunds kommun år 2013 tack vare vår Rotaryklubb i samarbete med föräldrar i Strömsund. Sedan 2015 drivs det endast av Rotaryklubben. Vi hoppas kunna göra stor skillnad i det allmänna vetandet om droger och beteenden på grund av droger.

Drogsnurran är ett hedervärt och effektivt verktyg för att skapa insikt, förebygga och förhoppningsvis begränsa användadet av droger.
  För att göra det möjligt att driva projektet har vi fått mkt god hjälp av näringslivet, som även dom naturligtvis värnar om ett drogfritt samhälle.

Vision:
"Strömsund Rotaryklubb vill i samarbete med föräldrar i Strömsund förebygga eller helt stoppa användadet av droger, genom ökad riskmedvetenhet och kunskap bland föräldrar, barn och ungdomar."